Friday, September 2, 2011

"orang rindu kat mak" .... kata AWIE.....


Assalamualaikum....

01hb september 2011- jam 9.00 malam....
aku on kan lappy aku...niat di ati nak online sebelum tidur....
Stretcher yang aku pasang kan sebelah katil awie, adalah tempat tidur ku sampai ari ahad nanti....

“akak.....nak tengok gambar syaakiriin....” kata awie....

Aku pun, bukak la gambar aidilfitri 2011 yang sempat aku rakamkan pada hari raya pertama sebelum datang bertapa di hospital ini....
Aku wat slideshow je semua gambar itu....

Tiba-tiba.....
Aku dengar.....
Sob....sob....sob.....
Awie menangis....

“laa.....nape nangis nyer?”

“orang xder bergambar raya kali nih.....”

“xpe...raya tahun depan kan ade....” ujarku sambil menenangkan awie...

“ntah sempat ntah tidak raya tahun depan....”

“ ishhh......jangan nak ngarut.....luka hang di kaki....jauh dari perut.....insyaAllah.....banyak2 berdoa.....”

“orang rindu kat mak, kak.....”

“hurmmm......”

Aku pun mesej mak aku....suh online.....YM.....webcam je....senang kisah....
Berebut2 adik2 aku kat sana untuk bercakap dengan abang diorang....
Bila dah webcam, bukan setakat mak.....syaakiriin pun masuk sekali....
Moga terubat rindu awie pada rumah dan keluarga....
Itu je yang mampu akak buat untuk awie wat masa nih....
Nak bawak awie balik, x boleh.....selagi belum sembuh sepenuh nya....
Kata doktor, minggu depan kaki dan tangan awie akan dibedah sekali lagi...
Semoga segalanya dipermudahkan oleh-NYA.......
Amin......

webcam yang menghilangkan kerinduan awie kat umah n keluarga....


p/s: aku pun sebak jugak tengok awie nangis tadi....sbb aku tau ape rasa nyer beraya tanpa keluarga di sisi.....penah melalui nya dlu.....


2 comments:

  1. owh shahdunye...
    takpe next raya beraya la kat rumah.
    penah try skype? ok gak dr ym

    ReplyDelete

Copyright© All Rights Reserved mmisznia.blogspot.com