create your own banner at mybannermaker.com!

Saturday, March 24, 2012

Handphone ku - DARI DULU SAMPAI SEKARANG...

Assalamualaikum....
di kala petang sabtu yang kekurangan beban kerja untuk di lakukan....
aku mula la nak membebel kat blog kesayangan aku ni....
aku nak bercerita mengenai revolusi handphone yang berlaku atas diri aku sejak zaman aku belajar lagi....
aku mula guna handphone masa umur 18 tahun....
masa tuh aku ingat lagi, masa mula-mula aku pergi belajar...
aku seorang je yang tak pakai handphone....
tak ada istilah MALU pun pada aku masa tuh....
sebab aku tahu keluarga aku tak mampu....
sebab aku pun bukan kisah sangat....
telefon awam banyak masa tuh....
aku pakai ring ring kad je kalau nak kol atuk aku, or mak abah aku....
lebih kurang awal semester 2, aku dapat loan MARA...
aku call mak aku(still guna public phone) ...
mak aku cakap " kak, hang beli la telefon dengan duit tuh, senang nak hubungi...."
masa tuh baru aku beli.....
handphone yang masa tuh aku beli 2nd hand je....nokia 3310....
nokia 3310
handphone 1st .... beli 2nd hand je...

2nd hand pun, RM140.00 jugak harga nya.....
dan no pertama aku beli 017-9131810( da block da no ni, sebab aku pakai bill...hahaha)
cukup setakat boleh call dan sms....
itu permulaan cerita aje....lepas ni aku share turutan handphone-handphone yang aku pernah pakai jela yer....

motorola l6 (baru)
handphone kedua...(beli pakai duit hasil titik peluh sendiri)
e71 look alike phonem (baru)
handphone ke-3 .... x mampu nak beli yang ori....china set je...huhuhu
nokia 6288 (baru)
handphone ke-4 .. ex boy belikan.....bila aku dump dia, aku return sekali phone ni kat dia....

sony ericson Z770
handphone ke-5 ... beli second je, tapi sayang lebih phone ni....best giler...

nokia e75
handphone ke-6 .... sayang sangat2....beli guna gaji sendiri....masih ada smpai sekarang..

iphone 3gs (32gb)
handphone ke-7 .... sekarang ngah pakai la.....
cukup dah kot setakat tuh....tak tau la lepas ni nak tukar handphone lagi ke tak....
tengok kalau-kalau ader yang berkenan di hati.....
itu aje untuk entri kali ni.....
adios guys....=)

p/s: dulu handphone besar, tebal....makin lama makin nipis , tapi tetap lebar...agak2 ade tak lepas ni phone yang sumbat aje dalam telinga...kecik je...hahahhaa...

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved mmisznia.blogspot.com