create your own banner at mybannermaker.com!

Friday, August 26, 2011

Kalau lah Malang Itu Berbau.....Hurmm.....(part 2)

Assalamualaikum....
malam ini aku standby untuk jaga adik.....
melihatkan dier terbaring...
dengan asyik mengaduh sakit.....
hati aku jadi pilu....
aku akan plot kan kisah kejadian kemalangan yang adik alami malam itu....
bagaimana.......

MALAM....
adik aku dalam perjalanan pulang selepas menghantar awek nya di raub...
menyusur gelap malam dengan menunggang EX5 dream kepunyaan nya...
kata adik ku, x laju....
malam gelap....
sesampai berhampiran dengan kampungku....
adik ku mengekori sebuah kereta...

MEMOTONG......
mungkin adik aku tak menyangka akan terjadi kemalangan....
lalu tidak ambil kisah langsung mengenai kereta tersebut.....
kereta itu perlahan....
adik aku cuba untuk memotong....
seakan bermain2 dengan adik aku....
apabila adik aku laju, kereta itu akan laju juga...
apabila adik aku perlahan, kereta itu juga perlahan....

MALANG TIDAK BERBAU....
memang betul kata2 lama di atas.....
sesungguh nya malang tidak berbau....
terdapat kereta daripada bahagian hadapan....
kereta di bahagian depan itu pula....
lampu nya tiada sebelah....
menyebabkan adik aku ingatkan lampu itu cuma milik motorsikal....
malangnya, bukan....
adik aku berlanggar dengan tragik nya....
terlanggar bumper kereta iswara lama....
lalu terlambung ke atas bumbung kereta sebelum bergolek di bahu jalan...
memasuki longkang....

PATAH....
akibat dari itu......
tulang peha patah dan terkeluar.....
tulang betis patah.....
tulang tumit juga patah....
lengan kanan terseliuh.....
dan alhamdullillah....
adik aku memakai helmet semasa kejadian.....
sangat2 aku bersyukur....
jika tidak......................................................................

BERAYA DI HOSPITAL.....
memang da tertulis family aku akan beraya di hospital tahun ni....
hurmmmm....
andai ini takdir MU....
aku redha ya ALLAH......
terima kasih.......

p/s: post ini aku buat lepas alihkan kaki adik aku.......pemberat yang digantung tuh, berat giler......menarik besi skru yang di skru kan pada tulang adik aku.......hurmmm......aku pulak terasa sakitnya.....

No comments:

Post a Comment

Copyright© All Rights Reserved mmisznia.blogspot.com